NZ600


Hradecké trolejbusy

Dne 4.7.1994 byl zahájen provoz na prodloužení linky č.1 NHK - Kluky, kde není instalována trolej. Proto byl vyroben mobilní náhradní zdroj - jednoosý přívěs se dieselagregátem a příslušenstvím. Pro připojení přívěsu byly upraveny dva trolejbusy Škoda 14Tr. Ty byly upraveny jak elektricky, tak i potrubím vzduchotlaké brzdy - přepínač trolej/zdroj se nachází v kabině řidiče a upraveny jsou hlavně řídící obvody. Přívěs byl postaven v MTH Praha, a.s., v závodu Rokytnice v Orlických horách. Na přívěsu je v podelné ose uložen naftový motor Zetor 1001, spojený třífázovým synchronním alternátorem A225 M04 z MEZ Frenštát, který přes diodový usměrňovač napájí silové obvody trolejbusu 600V. Pod otvíratelnou kapotou jsou dále umístěny chladiče vody, palivová nádrž, čistič vzduchu, tlumič výfuku, akumulátorová baterie a elektrický rozvaděč. Naftový motor má při 1800 ot/min výkon 62.5 kW, jmenovitý el. výkon je 55 kW, což umožňuje trolejbusu na rovině jet rychlostí kolem 30 km/h. Hmotnost přívěsu o délce 3500 mm a výšce 1460 mm je 1920 kg, max. rychlost přívěsu je 65 km/h. Přívěs ev.č. 60 se u DPmHK používal do počátku roku 2001, kdy byl do provozu zařazen prototyp trolejbusu Škoda 21TrACI. Ten je však dost poruchový a tak je v případě poruchy nahrazován autobusem (většinou Citybus).


Hradecké trolejbusy

září 1997 přelom let 1997 a 1998 4.10.2003
Nový Hradec Vozovna Vozovna (při DOD)
Foto: Karel Syrůček Foto: Karel Syrůček Foto: Karel Syrůček
     


© JJ 2010-2017; e-mail: hradecketrolejbusy @ gmail.com